Besökte på torsdagen kommunikationsavdelningen hos det stora bostadsföretaget Familjebostäder i Göteborg för att köra min workshop ”Kreativ och kostnadseffektiv digital kommunikation” Fokus låg på den digitala berättelsen och hur man hittar, producerar, paketerar och distribuerar berättelser som berör.

Och med över 34 000 hyresgäster, 220 anställda och lägenheter över hela Göteborg finns det en guldgruva av berättelser inom Familjebostäders organisation kunde vi konstatera. Och finns det något som verkligen stärker ens varumärke är det bra berättelser från verksamheten. Vass storytelling helt enkelt. 

Är er organisation också intresserade av workshopen? Workshopen varvar både teori, roliga övningar, massor av tips och tricks och inspirerande diskussioner om hur ni kan vässa ert varumärke och skapa stort genomslag i de digitala ytorna med små och enkla medel. Och vet ni vad det bästa är? Workshopen skräddarsys just för er organisation. Bra va?

Inför workshopen analyserar jag ert arbete i de sociala kanalerna och under workshopen tar vi tillsammans fram olika förslag som kan fungera som underlag för en ny eller reviderad kanal- och innehållsstrategi för er organisation.

Vill du veta mer? Dra i väg ett mejl till content@linusmattisson.se eller ring ‪073-501 78 54‬ så berättar jag mer! 



/Linus