Nyss hemkommen från Webbdagarna i Stockholm. Självklart superkul och riktigt inspirerande att vara inbjuden och föreläsa på Sveriges ledande event om digital kommunikation, utveckling och affärer! Kul att vara i samma sällskap som tungviktarna Filip och Fredrik, Facebookchefen Steve Hatch och marknadsföringsexperten Oli Gardner.

Jag deltog i ett föreläsningsblock på tisdagsförmiddagen tillsammans med utbildningsentreprenören Hans Reman och Anna Pegelow från SKL.

Fokus i min föreläsning låg på hur man kan jobba med Snapchat som kanal på ett smart sätt, men framförallt hur man kan jobba med bra och konkret innehåll i kanalen. Men jag passade också på att berätta om våra fina framgångar på bland annat Facebook och Instagram.
Kul att det blev så pass många frågor direkt efter min föreläsning, men också alla som kom fram efter vårt föreläsningsblock var slut och ville prata om hur de skulle kunna utveckla sitt arbete med sociala medier.
Jag deltog också i podden Effekten på eftermiddagen, där jag snackade om vad jag anser är de viktigaste sakerna för att lyckas i sitt arbete med de sociala kanalerna.

Nästa vecka väntar en ny föreläsning i Stockholm. Den här gången är det Framtidsverket som anordnar Varumärkeskonferensen där fokus ligger på hur man kan stärka arbetsgivarvarumärket genom en kostnadseffektiv och kreativ kommunikation i de digitala ytorna.

/Linus